diumenge, 30 d’abril del 2017

Arròs basmati integral amb pollastre i col kale




L'altre dia vaig comprar arròs basmati integral a can Tulsà, juntament amb les llenties vermelles que vaig cuinar dies enrere.
El basmati m'encanta. M'encanta l'olor, el gust fresc que destaca entre mig de la resta d'ingredients.
El tema integral també m'interessa, perquè tinc lentes i males digestions, i aquest arròs em senta molt bé.
Porta fibra, minerals i proteïnes.
El basmati combina molt bé amb pollastre, verdures i espècies com el curry i la cúrcuma.






Fa dies que sento parlar de la col kale o col arrissada. Els americans ja fa temps que en mengen i la consideren la "nova carn", perquè porta molts nutrients, ferro, calci, vitamina A i C, propietats anti inflamatòries, etc,etc... una passada vaja.
Es pot menjar crua (és una mica encartronada), al vapor, saltejada...
Li ha aportat un sabor molt original i bo al basmati.



Ingredients

  • arròs basmati integral
  • mitja col kale
  • dos pits de pollastre sense os i tallats a daus
  • mitja ceba
  • un porro
  • alls tendres
  • dues pastanagues
  • mitja branca d'api talladet a daus
  • gingebre ratllat
  • dues culleradetes de cúrcuma
Som-hi!

A la cassola, amb oli, anem afegint les verdures. Primer la ceba, després anem afegint la pastanaga, el porro, la col, l'api. Quan hagi agafat color, hi tirem el pollastre. Remenem i afegim el gingebre i els alls tendres.
A part, fem bullir el basmati. Recordeu que triga més pel fet de ser integral.
Quan estigui, escorrem l'aigua i afegim a les verdures.
Ho presentem amb un plat bonic i ratllem una mica de gingebre al damunt, per perfumar.



El gingebre el tinc al congelador. Així és més fàcil de ratllar .

Boníssim i orginal








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada