dimarts, 10 de febrer del 2015

Paella de ferro De Buyer



Fa dies que llegeixo amb preocupació el tema dels PFOA, els teflons de les paelles antiadherents. Està demostrat que són molt tòxics.
Es veu que a molts països estan prohibint aquest tipus de paelles, menys aquí, clar.
Darrerament, als llocs de compres per internet, veig que hi ha molta oferta de paelles amb tefló.
I això em fa rumiar. A vosaltres no? Se les deuen voler treure de sobre?
Llegint i preguntant, vaig veure que parlaven molt bé d'una paella de ferro de la marca francesa De Buyer.
I m'he animat a comprar-la, tot i que em feia por el  manteniment que té al principi.
Vaig anar a la botiga on compro normalment les coses de la cuina, GIROTEL-4, a Vilablareix, a tocar Girona. És el paradís!Tenen de tot!
La Mercè, una de les propietàries, és fantàstica i en sap un munt! Fa molts anys que s'hi dedica, i sempre m'ha aconsellat molt bé.
M'ha recomanat aquesta paella, i m'ha explicat com s'ha d'"estrenar". S'ha de cremar! Ha de quedar ben negra, tal com es feia abans.
Un cop negra, no enganxa. La carn queda molt gustosa, tal com abans. Agafa molta temperatura, i sella la carn ràpidament, fent que quedi tendra i no perdi els seus sucs naturals.
S'ha d'anar mantenint, untant-la d'oli quan es guarda.
Ara sí, pesa molt!!
Tornem als orígens!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada