dilluns, 8 de gener del 2018

Caldo amb olla lenta



Els reis m'han portat un nou aparell. Un altre!! La família inverteix en mi, pel que estic veient...!
Aquest ja havia manifestat que el volia, una olla elèctrica de cocció lenta.
Han sigut més que generosos, perquè és un All in one, del Russell Hobbs. Fa de tot : cocció lenta (7 hores), cocció al vapor, tradicional, arròs, risotto... Una passada.
Aquest caldo s'ha estat 7 hores fent, xup-xup, a temperatura molt baixa.
El resultat ha estat espectacular!. Com els caldos que feia la meva mare quan era petita, i tenien aquella profunditat de gust i al mateix temps suavitat.
Al coure's a temperatura tan baixa, els aliments no perden propietats. Ni gust.
En fí, una meravella!

Per cert, per si algú està pensant que 7 hores és molt consum elèctric, mireu aquest post.
0,20€ !!

Ingredients
Tot el que soleu posar al vostre caldo. Jo hi poso:

  • un pit o cuixa de pollastre (la gallina no m'agrada)
  • un tros de vedella
  • un os blanc, os de vedella, os de porc...
  • sagí (opcional)
  • una branca d'api
  • 3 o 4 pastanagues
  • un o dos porros
  • Aigua filtrada o mineral
Som-hi!
Es posa tot a l'olla, i seleccionem cocció lenta. 
Triga 7 hores. Quan acaba, no s'atura del tot, sinó que manté el menjar calent.
Genial per preparar al matí, anar a treballar i quan tornes t'espera la casa amb una oloretaaaa...... i a punt per menjar.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada