dissabte, 13 de juliol del 2013

Salmorejo cordovès





Arriba l'estiu, i les tomates estan al seu pic. El gazpacho m'agrada, però no em senta massa bé a l'estómac.
Quan vaig provar el salmorejo a Còrdova, vaig descobrir que em sentava bé i era boníssim.
Vaig trobar aquesta recepta en el diari, la vaig retallar i desar. L'he feta un munt de vegades i sempre queda espectacular. La mycook o la thermomix fan que quedi emulsionat, com si fos una mena de mousse.
Genial!!

Ingredients
  • 1 kg tomates madures
  • 1 o 2 grans d'all ( ad libitum)
  • 1 cullerada de sal
  • 200 grs. molla de pa del dia abans
  • 30 grs. vinagre de poma o del que vulgueu
  • 150 grs. d'oli d'oliva
  • ou dur i encenalls de pernil salat per decorar
Som-hi!

Al vas de la MyCook posem l'all, les tomates i la sal : 30 seg a vel. 5
Afegim el pa i el vinagre, i triturem 30 seg. a vel. 5 i després 2 minuts a vel. 10. Això fa que quedi molt triturat; no cal ni que peleu les tomates. Comproveu que ha quedat com un puré fi.
En acabar, tornem a posar a vel 5, sense temps i anem afegint l'oli de mica en mica, com si féssim una maionesa.
Ho desem a la nevera perquè quedi molt fred.
A l'hora de servir, hi tirem pel damunt l'ou dur talladet i els encenalls de pernil.
Un "luju" !!!

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada